Byron Bay- paa tide:p

Byron Bay, T&B's party 147Jeg maa vaere den daarligste utenlandsstudenten i historien.. I tiden jeg har vaert her har jeg klart aa komme meg til Fraser Island en gang, og en liten tur til Noosa og Melbourne, men Byron Bay (some er litt over 1 times kjoering) hadde jeg ikke klart aa komme meg til.. Naa skal det sies at jeg foler meg svaert heldig som bor her i paradis- men milelange hvite strender, 287 soldager i aaret, og masse koselige restauranter og bare- og dette er vel grunnen til at jeg ikke har foelt noen trang til aa reise andre stender- jeg har det jo saa bra her jeg er! Men Byron Bay er naerme, og siden jeg begynnte aa bli lei av aa bli ’mobbet’ av mine naere og kjaere for aa aldri ha vaert der (”Jeg har bare vaert i Australia i 6 uker, men har vaert i Byron Bay 3 ganger allerede”..osv), bestemte vi oss for aa dra i helgen som var.  Jeg, B, May Linn, Barbro og Tore leide en van og dro nedover kysten. Det ble et lite pit- stop i Coolangatta, ogsaa satt vi min lille mobil-radio paa fullt og sangsaa hoeyt vi kunne til B.E.P. med ’I got a feeling” (sangen kom utrolig mange ganger i loepet av turen, saa det har liksom blitt Byron Bay- theme song:p).

 

Byron var nok en smule likt surfers- men mer laid- back og midre. Det var restauranter langs stranden, og mange eldrende hippier som solgte hemp- smykker og andre artige saker:p Vi dro til hostellet der det var bbq og sangeria- kveld, som passet oss utmerket:)Byron Bay, T&B's party 051 Deretter bar det inn til ’byen’ i shuttlebus, der vi dro til ’Cheeky Monkeys’ (et utested jeg har hoert om fra alle som har vaert der). Det var en bar med dansebord istede for dansegulv- saa etter noen oel, og sangen ’vaar’ kom paa,  bestemte jeg og ML oss for aa gi det et forsoek:) Veldig lett var det ikke akkurat og hoppe opp og ned til musikken, mens man proever aa ikke falle ned fra bordet (eller bli dyttet av en full med- turist:p)- men goey var det!

Dagen etter tok vi en liten sightseeing tur rundt i Byron, og dro til fyrtaarnet som er det stedet er kjent for. Utsikten var fantastisk, selv om jeg var litt nervoes da vi kjoerte den gamle skrangle- vanen opp den stup- bratte bakken (tenk om man triller ned igjen liksom?!).

Etter aa ha bodd i Surfers i 3 aar, var det ganske goey aa ta en mini- roadtrip, og jeg kommer helt sikkert Byron Bay, T&B's party 170til aa dra dit igjen:)

Leave a Reply

